Vědci našli miliony let starého komára v pryskyřici. Obsahoval DNA Heleny Vondráčkové.

Délka textu: Článek přečtete zhruba za 5 minut.

Úžasný objev se uskutečnil v jantarovém dole Mano de dios. Horníci se zde při dobývání prokutali až do hloubky 260 metrů, načež narazili na 100 milionů let starý kus zkamenělé pryskyřice, která v sobě ukrývala opravdobý poklad – DNA Heleny Vondráčkové.

Objevu se ihned zhostil známý dobrodruh, John Hammond, který přišel s úžasným nápadem – naklonovat z DNA Heleny Vondráčkové všechny Československé normalizační umělce a vytvořit tak nejbizarnější zábavní park na světě. S naší redakcí jsme se ihned vydali do sídla tohoto velkolepého vizionáře s cílem získat co možná nejautentičtější rozhovor. Pan Hammond nám odpověděl na vše podstatné a my vám tak přinášíme informace z první ruky.

Pane Hammonde, mohl byste nám vše objasnit?

Zdravím vás, je pro mě čest odpovídat redaktorům Paralelních listů. Jsme technicky nejdokonalější zábavní park na světě využívající nejmodernější postupy. Nemyslím tím vyhlídkové jízdy, ty už má kdekdo. Vytvořili jsme živoucí biologické atrakce tak úžasné, že se jim bude obdivovat celý svět. Jak jsme toho docílili? Každá kapička krve obsahuje miliardy šroubovic DNA. Jsou to základní stavební jednotky života. Jedna šroubovice DNA představuje stavební plán celého živého tvora. Někteří tvorové, kteří vymřeli už před miliony let, jako třeba normalizační umělci, nám po sobě zanechali své stavební plány. Ale museli jsme vědět, kde je hledat. I před sto miliony let žili na světě komáři, stejně jako dnes. A stejně jako dnes, se živili krví živočichů, tedy i podprůměrných umělců skákajících tak, jak režim píská. Občas se takový komár plný krve estrádního zpěváka posadil na strom a přilepil se do pryskyřice. Během let pryskyřice ztvrdla a zkameněla stejně jako dinosauří kosti. A komár uvnitř se uchoval. Ta zkamenělá pryskyřice, které říkáme jantar, musela čekat i s komárem uvnitř miliony let – až do chvíle, kdy přišli vědci z Jurského parku. S použitím nejmodernější techniky extrahovali uchráněnou krev, kterou kdysi vysál komár. A ejhle, DNA poskoků režimu je na světě. Kompletní šroubovice DNA obsahuje 3 miliardy genetických informací. Kdybychom si prohlíželi každou z nich jen jedinou sekundu, osm hodin denně, trvalo by nám dva roky, než bychom si takhle prohlédli celou šroubovici DNA. Tak je dlouhá. Protože je tak stará, je v ní děr jako v ementálu, proto museli zasáhnout genetici. Za přispění superpočítačů a genových sekvenátorů celou šroubovici pěkně rozmontovali. Trojrozměrný obraz ukázal našim genetikům všechny defekty v jednotlivých sekvencích. Na opravu poškozených míst jsme použili žabí DNA. A tak jsme genetický kód mohli zkompletovat. Proto už dokážeme připravit embrya jednotlivých umělců.

Na co se můžeme těšit?

Největší chlobou našeho zábavního parku je samotná Helena Vondráčková, které jsme ve výběhu naměřili rychlost až 60 kilometrů v hodině. Můžete se těšit na playbackové vystoupení plné artrózy, vrzajících kostí a prastarých písní jako je “Dlouhá noc” nebo “Sladké mámení”. Návštěvníci nemusí šetřit kritikou, v ceně vstupenky je také právní zastoupení v případě možných (vysoce pravděpodobných) žalob.

A co další atrakce?

Dalším tahákem bude slavíky ověnčená hvězda – Karel Gott, který vystoupí na obřím pódiu v pavilonu A. Těšit se ale můžete také na hlavní tvář komunistických spartakiád – Michala Davida nebo na Ruskem vyznamenaného písničkáře – Jaromíra Nohavicu.

No to je úžasné. Přijali jste nějaká opatření proti množení těchto umělců? Situace by se vám mohla vymknout z ruky.

Ano, všechny jsme pečlivě vykastrovali, takže nemohou klást vajíčka.

Hmmmm. Život už si najde cestu.

Horník, který nalezl jantar s komárem plným Helenčina DNA

Post Author: Švýcarák

Švýcarák, vlastním jménem Ctibor Příbor, je zakomplexovaný muž s malým egem, kontem, pérem a kouty, v nichž by mohla klečet Halina Pawlowská. Jelikož není zrovna lev salónů, žije v 1+kk s manželkou jménem Donuta Nutello. Donuta není drobná dívenka, kterou opřete v koupelně na umývadle, aniž byste se propadli stropem o tři patra níž a vytvořili siluetu hrocha na asfaltu podzemního parkoviště. A tak Ctibor utíká z reality prostřednictvím kritiky všeho a všech.