YouTube spouští placenou službu, která bude přehrávat jen reklamy

Délka textu: Článek přečtete zhruba za 6 minut.

YouTube pumpuje nemalé peníze do vývoje Antiadblocku a zdá se, že úsilí začíná přinášet první ovoce. Nejenže minulý týden po sérii nešťastných kliknutí první návštěvník webu zapokoupil webinář INIZIO, který vás naučí ‘jak od debila získat bez námahy deset litrů’, ale podle všeho začínají lidé reklamní bloky na YouTube vyloženě milovat!

„Uplynulý rok jsme návštěvníky YouTube analyzovali a zjišťovali, na co nejčastěji koukají,“ svěřil se mluvčí společnosti YouTube pro Českou republiku Jean Advert. „Z hloubkového průzkumu několika milionů uživatelů stránky YouTube je zřejmé, že návštěvníci se nejčastěji dívají na reklamy. Na některé dokonce opakovaně,“ vysvětluje Advert, proč se vedení populární stránky přehrávající online videa rozhodlo spustit placenou službu, díky které budou moci uživatelé zcela odfiltrovat zájmová a zábavná videa, aby byl celkový zážitek při sledování reklam zcela nerušen.

Kampaň “JESTLI SI NEKOUPÍŠ OLD SPICE, TAK JSEŠ U MĚ SRÁČ” byla za uplynulý rok na YouTube vůbec tou nejsledovanější reklamou. Jeden konkrétní návštěvník webu ji zobrazil za jediný den až dvacetkrát.

Podle všeho byla samotným strůjcem myšlenky společnost Old Spice, která za poslední rok téměř ztrojnásobila na webu YouTube zobrazování svých reklam. Když pak s obdobnou myšlenkou přišla i Alza, vytáhl si YouTube statistiky za poslední rok a bylo vše jasné. Drtivá většina lidí navštěvuje YouTube proto, že chtějí vidět reklamy. „Oproti klasickým zájmovým a zábavným videím strávil průměrný návštěvník až 65 % času zíráním na reklamy, zbytek pak věnoval videím, kvůli kterým původně přišel. Zcela logicky proto usuzujeme, že je o naše reklamní sdělení zájem,“ vysvětluje Advert. Podle grafu navíc sledování videí vzrostlo o 100 % po tom, co začalo tlačítko „přeskočit“ sloužit ke spuštění další reklamy, a ne videa, kvůli kterému uživatel na web primárně přišel.

STO TABLETŮ TÝDNĚ, ZMRDI!

„Snažíme se v tomto trendu vyhovět našim zákazníkům, a pumpujeme do videí stále více reklam,“ svěřuje se Advert. Kupříkladu v roce 2017 jsme spouštěli jednu reklamu na deset videí. Dnes je to celých 17 reklam a pop-up sdělení na každé druhé minutě přehrávání videa. Tím však výčet úspěchů podle mluvčího YouTube pro Českou republiku zdaleka nekončí. „K dokonalosti jsme přitom přivedli reklamy, do kterých jsme schopni vložit reklamy na reklamy. Tuhle vychytávku interně nazýváme Adception. Zobrazování reklam bylo po spuštění této nadstavby zvýšeno o 125 %, z čehož usuzujeme, že návštěvníci přijali novinku kladně.“

MY V INIZIO VÁS NAUČÍME, JAK ODRADIT VŠECHNY POTENCIÁLNÍ KLIENTY, PROTOŽE SI NEUMÍME NASTAVIT ZACÍLENÍ REKLAMY! Podle všeho lidé milují pětiminutový webinář, který se spustí jako reklama s obsahovou hodnotou dloubání tupou stranou špendlíku v bulvě oka. Diváci to obvykle hodnotí jako bonus zcela zdarma! Devět z deseti sadistických masochistů se sklonem k sebepoškozování pak doporučují i placenou verzi, během které je vám provedena lobotomie dlažební kostkou a představen top ten chart se způsoby, jak rozhodně nedělat kontextovou reklamu.

Celkově společnost YouTube odmítá nařčení z toho, že množství zobrazovaných reklam koketuje s terminologií spamu. „Nemáme prakticky žádné stížnosti,“ stoicky odmítá spekulaci Advert. „Pokud by někomu reklamy vadily, vždy si může zakoupit tarif, který mu naopak všechny reklamy vypne, a může se nerušeně dívat na videa, kvůli kterým divák přišel.“ O tuto službu však podle všeho zájem není a podle neověřených statistik ji momentálně využívá v České republice jen asi 5 % uživatelů YouTube. „Službu přitom vyloženě netajíme. Informace o tom, že si může uživatel zakoupit službu Premium zobrazujeme za každou sudou a lichou reklamou. Divák ji navíc musí manuálně odkliknout, aby mohl pokračovat ve sledování videa. Prostě o tuto službu v České republice zájem není, a proto ji nahradíme něčím, o co lidé zájem mít budou,“ uzavírá představení nového balíčku mluvčí YouTube pro Českou republiku Jean Advert.

KUP SI INFANTILNÍ FUSKY, KRETÉNE!

Post Author: Parzival

Maskot Paralelních listů. Ajťák, grafik, PPC-Ninja a autor placený Sorosem s konexemi na Kalouska. O poledních pauzách chodí po ulicích města, hladí děti po vláscích a kolemjdoucím rozdává květiny. Mezi sedmou a osmou večer roní černé perly a ve volných chvílích léčí pohledem rakovinu. Parzivalův (ne)soukromý Spotify playlist: https://spoti.fi/2YrcTIi