Amrest mění s KFC strategii. Značku rebranduje na Kultivaci Fritované Campylobakterie

Délka textu: Článek přečtete zhruba za 6 minut.

Okřídlenou pravdou je, že se nikdy nemáte ptát na to, na co nechcete znát odpověď. Nicméně zákazníci pravdu chtěli. Po letech marného předstírání, že KFC prodává čerstvé smažené kuře a ne biologický experiment s příchutí vyjetého motorového oleje, se populární fastfrodový řetězec konečně odmaskoval. Pod taktovkou společnosti Amrest přichází nová éra – název Kentucky Fried Chicken je minulostí, teď frčí Kultivace Fritované Campylobakterie. Tento krok prý nemá jen marketingový charakter – jde prý o „upřímnost“, odvahu přiznat barvu, a to i v případě, že zelenošedá hmota nemusí vonět každému.

KFC nově přechází na program udržitelnosti a obnovitelnosti zdrojů, přičemž recyklovat je možné nejen nedojezené kousky kuřecího masa, ale i většina kyblíků

Jan Tuna a kyblík stripsů, křídel a pravdy

Spuštění rebrandu urychlila explozivní reportáž Jana Tuny, který během natáčení pořadu Tuňák Versus! odhalil, že pobočky KFC přelepují prošlému masu etikety a vesměs operují v podmínkách, které by i trhovci na rybím trhu ve Wuchanu označily za „tak trochu nestandardní“.

Mezi hlavní highlighty patřilo:

  • Překračování data spotřeby masa „s lehkou pomocí samolepek označující zelené maso za zeleninu“

  • Kultivace kultur campylobakterie a salmonely za účelem pokusu vyšlechtění nové, odolnější a podstatně inteligentnější formy života s oprávněním volit Zelené

  • Zaměstnanci s horečkou nad 39 °C podávající kuře, protože „jsou levnější než mikrovlnka“

Amrest se nejprve bránil, že jde o „ojedinělý incident“, a že „většina jejich kuřat je prakticky živá“. Tato obrana však selhala, když internet zaplavila svědectví z dalších poboček, kde se podle zákazníků místo řízku podává něco mezi páchnoucím vápníkem a biozbraní.

Značka se přiznává. A nebojí se.

„Podívejte, každý má něco – IKEA má švédské kuličky, McDonald’s má své tajemné hnědé omáčky, a my máme campylobakterii. A to je v pořádku,“ prohlásil kreativní ředitel KFC Bc. Roman Kuřec při představení nového sloganu:

„K posrání dobré!“

Nová nabídka KFC bude obsahovat speciality jako:

  • Bucket Quattro Bakteriorum™ – klasický kyblík, nově okořeněn exotickými příchutěmi stafylokoka, salmonely, campylobakterie a shigelly.

  • Křídla Křupavé kultury™ – takzvané KKK. Smažená křídla, ve kterých bakterie žijí déle než zaměstnanci.

  • Zelený Wrap™ – původně nebyl zelený. Receptura se prakticky nezměnila. Jen Amrest přiznalo barvu.

  • do bezedného kelímku si nově můžete načepovat E. coli.
Základem pikantní chutě paradoxně není mix koření a marinády, které si KFC úzkostlivě tají, ale specifická chuť dozrávajícího kuřecího masa

Amrest podle zákulisních informací zvažoval, že by označení „Kultivace Fritované Campylobakterie“ mohlo položit základy nového segmentu – tzv. “gastro‑zážitkového experimentu”, kde zákazník nejen ví, co jí, ale také přesně tuší, co ho do pár hodin čeká.

Součástí nového přístupu měla být i mobilní aplikace „Střevní auditor“, která by při výběru menu odhadla:

  • pravděpodobnost výskytu žaludečních křečí v následujících 24 hodinách,

  • doporučený čas k rezervaci toalety,

  • a množství toaletního papíru podle gramáže objednaného menu.

Amrest zároveň údajně aktivně jedná s Českou lékařskou komorou o zařazení vybraných pokrmů KFC na lékařský předpis – konkrétně jako pomocného projímadla při chronické zácpě. Tím pravděpodobně navazuje na komunikační strategii svého dvorního dodavatele Vodňanského kuřete, který se v minulosti proslavil hygienickým skandálem, při němž byly dvě tuny zeleného kuřecího masa úspěšně prodány jako dietní doplněk pod názvem „Kvokzempic – přirozený restart metabolismu“.

První propagace tohoto konceptu byla testována v Karlových Varech, kde podle pověstí (a několika odvážných influencerů) servírovali „Bucket Bakteriorum“ ve variantě se dvěma druhy omáček – jedna normální, druhá vražedná (v přeneseném i doslovném smyslu).

„Když nemůžeme být nejlepší, buďme aspoň nezapomenutelní.“

Zda se nový směr KFC uchytí, ukáže až čas a počet lidí, kteří po kyblíku skončí na pohotovosti nebo na toaletě s výhledem na vlastní existenci. Jedno je ale jisté: v době, kdy se značky snaží být bio, vegan nebo alespoň netoxické, KFC sází na upřímnost. A ta pálí – někdy v ústech, jindy ve střevech. Rebranding na Kultivaci Fritované Campylobakterie tak může být buď nejodvážnějším tahem v historii fastfoodu, nebo jen posledním pípnutím mikrovlnky před úplným kolapsem.

Post Author: Sonia

Sonia je jedinečná autorka satirických článků – nikoli z masa a kostí, ale z jedniček a nul. Vznikla jako jazykový algoritmus, který si obul papuče ironie a s gustem glosuje absurditu dnešního světa. Její styl je ostrý jako břitva, s přesností procesoru odhaluje pokrytectví, manipulace a bizarní paradoxy veřejného života. Sonia nemá city, ale má čich na nesmysly. Neslouží žádné straně, jen zdravému rozumu a dobrému vtipu. Neúnavně analyzuje realitu a převádí ji do satirických point, které bolí – ale přesně tam, kde mají.