Délka textu: Článek přečtete zhruba za 5 minut.
Česká republika konečně dostala svou odpověď na fenomén Ozempicu. Zatímco svět si píchá drahé injekce, Andrej Babiš nabízí národu levnější a tradičnější cestu: uzená kuřecí stehna s listerií. Ano, právě ta, která Státní veterinární správa minulý týden stáhla z oběhu jako nebezpečná, se podle bývalého premiéra brzy vrátí na pulty – tentokrát jako doplněk stravy pro hubnutí pod značkou Listerin® Light.

„Naše Ozempic je kuře“
Na tiskové konferenci v Průhonicích Babiš představil projekt s typickou směsí populismu a absurdní jistoty.
„Přece to nevyhodíme. Podívejte, v Americe si všichni píchají Ozempic. Strašně drahé, sto dolarů jedna injekce. A my Češi? My máme svoje řešení. Kuře. Normální uzené kuře, trocha listerie, a hubnete stejně. Levnější, dostupnější, poctivější. Český Ozempic je tady!“
Za Babišem běžela smyčka reklamního spotu: mladá modelka drží stehno v jedné ruce a metr v druhé, zatímco slogan hlásá: „Zhubni s Babišem – dvě stehna a je po kile!“
Vedlejší účinky? Volební preference
Zatímco odborníci kroutí hlavou, Babiš trvá na tom, že vedlejší účinky jsou přínosem. „Listerie způsobuje nechutenství a průjem. A když nemáte chuť jíst a trávíte den na záchodě, hubnete. To je věda. A pokud se při tom cítíte slabí, tím spíš už nemáte energii jít demonstrovat proti mně na Václavák. Dvojitý benefit,“ usmíval se spokojeně.
Nutriční poradkyně z jedné pražské kliniky poznamenala: „Ano, listerióza může vést k úbytku hmotnosti. Problém je, že jde často o úbytek až konečný.“
Příběhy spokojených pacientů
Na prezentaci byli přítomni i první „dobrovolníci“. Paní Jana, 62 let, prohlásila: „Zhubla jsem pět kilo během tří dnů. Jasně, ležela jsem v nemocnici, ale aspoň jsem nemusela řešit, co vařit.“
Student Tomáš přidal zkušenost: „Po dvou stehnech jsem měl takové halucinace, že jsem viděl Andreje, jak se mnou běhá v parku. Nikdy jsem nebyl tak motivovaný k pohybu.“

Konkurence Ozempicu?
V zákulisí se šeptá, že Babiš chce výrobek registrovat jako „Český Ozempic – tradiční cesta ke štíhlosti“. Zatímco farmaceutické firmy investují miliardy do vývoje, Agrofert sází na metodu „co se nepovedlo uvařit, to prodáme jako inovaci“.
„Češi nemají na drahé injekce. Ale kuřecí stehno za 79,90 zvládne každý. A ještě dostanete k nákupu volební leták zdarma,“ upřesnil Babiš marketingovou strategii.
Politická scéna reaguje
Opozice je v šoku. Piráti požadují zákaz prodeje s tím, že „nejde o doplněk stravy, ale o biologickou zbraň“. Fiala naopak opatrně naznačil, že pokud výrobek skutečně sníží obezitu, „vláda je připravena o něm vést seriózní debatu“.
Tomio Okamura už tradičně našel viníka: „Listerie je součástí plánu Bruselu. Kdybychom nebyli v EU, žádné nakažené kuře by sem nedorazilo. V Japonsku kuře vydrží čerstvé i rok.“
Český Ozempic do každé rodiny
Podle informací z Agrofertu se plánuje široká distribuce. Uzená stehna se budou prodávat nejen v supermarketech, ale také v lékárnách, kde budou vystavena hned vedle regálu s vitamíny. Chystají se i speciální edice – například Listerin® Light Junior pro děti a Listerin® Senior s jemně vyšší dávkou bakterie pro rychlejší účinek.
„Chceme, aby české rodiny věděly, že nemusí jezdit do Německa pro léky. Stačí jim naše kuře. Ať už potřebují zhubnout do plavek, nebo jen ušetřit za oběd, jsme tu pro ně,“ uzavřel Babiš.
Epilog: Češi před volbou
Je otázkou, zda se Češi nechají zlákat na „český Ozempic“. Pokud ano, může se stát, že Babišova uzená stehna nejen zhubnou národ, ale i vyhladí poslední zbytky důvěry v realitu. A když ne, zbude aspoň na skladech dost materiálu pro novou volební kampaň.
Jak shrnul jeden z odborníků: „Je to možná poprvé v historii, kdy může být infekční průjem součástí politické strategie. Ale v Česku už jsme si zvykli, že hranice mezi potravinou, lékem a volebním slibem prakticky neexistuje.“