Ve Skandinávii otevřel nový fastfood ValHalal. Osloví původní obyvatele i přistěhovalce

Délka textu: Článek přečtete zhruba za 5 minut.

Společnost Hunger&Games spustila na sociálních sítích kampaň, která přilákala tisíce zákazníků

„Naším cílem je spojovat kultury. Koneckonců, láska prochází žaludkem,“ míní vedení společnosti Hunger&Games, které ve Skandinávii před několika týdny otevřelo nový řetězec prémiových rychlých občerstvení ValHalal. Jak již název napovídá, fastfood cílí nejen na původní obyvatele, ale i na přistěhovalce.

„S rodinou jsme si to tu zamilovali, a minimálně jedenkrát týdně se tu vždy zastavíme,“ svěřuje se pod rouškou nikábu Šeredzáda bin Aladin, která oceňuje především snahu prolnout obě kultury. „Ono to není úplně zvykem. Buď jsou tu restaurace s koňskými kuličkami, nebo si nějaký přistěhovalec otevře kebabárnu. Ale najít skutečný balanc, který by respektoval obě kultury, samozřejmě není úplně snadné,“ dodává Šeredzáda, a strká pod černou záclonu nikábu kousky hamburgeru MuhammFrigg.

Šeredzáda s rodinou navštěvuje ValHalal minimálně jedenkrát týdně

Podobně se k nabídce staví i původní obyvatelé, kteří si, jak se zdá, místní nabídku taktéž oblíbili. „Naše tradiční kuchyně je poměrně jednotvárná,“ vysvětlil naší redakci Thorson Surströmson. „Většinu roku tu přežíváme na konzervách a rybolovu. A vodce,“ dodává Surströmson, podle kterého většina tradičních pokrmů prakticky nelze konzumovat bez toho, aby se strávník ožral, nebo minimálně pokrm ve vodce vypláchl. „Pokud se ptáte na vliv východní kultury, tak mi to úplně nevadí. Vlastně jsem za exotickou kuchyni poměrně rád. U nás v Ödinsonově si místní řezník před časem otevřel kebab s koňským masem, ale znáte to. Nikdy prostě neuděláte maso tak, jak vám ho připraví skutečný machometán.“

HeimdAllah je vůbec nejprodávanější pokrm fastfoodu ValHalal

Ostatně výsledky prvního kvartálu hovoří jasně. Řetězec ValHalal je jako jednorožec v místní gastronomii. S ohledem na skandinávské poměry se navíc jedná o skutečný kulinářský zážitek, který je na místní možnosti daleko za normálem. Nejprodávanějším pokrmem je přitom hamburger HeimdAllah s dvojitou porcí vepřového masa a křupavou slaninou namísto salátu. Hned v závěsu je kebabová tortilla Ali’gaThor, která je tak veliká, že slibuje při konzumaci natržení koutků i profesionálním pornoherečkám.

Ali’gaThor prý na posezení ještě nikdo celý nesnědl

„Předběžné výsledky hovoří o tom, že se nám podařilo nemožné,“ neskrývá jistou dávku nadšení Olaf Olafson, vedoucí pobočky ValHalah v malém městečku za polárním kruhem. „Navíc až 10 % naší spotřeby mouky pochází od tuzemských zemědělců, čímž vykupujeme kompletní produkci.“ Zbytek polotovarů je dovážen ze zahraničí, čímž je v zásadě definována exotičnost kuchyně, což je částečně dáno tím, že za polárním kruhem krom lišejníku neroste vlastně vůbec nic.

Vlastní brandovaný nápoj s obrovským množstvím cukru? Máme!

„Nakonec jsme našli i vlastní nápoj, který definuje naši značku Hunger&Games a řetězec ValHalal. Původně jsme zvažovali Colu, ale zde jsme v rámci domluvy narazili. Možná vám to přijde divné, ale Coca Cola ani Pepsi nejsou halal. Vlastně se ani nikde na obalu a v obsahu složení nedočtete, že by tyto nápoje mohli konzumovat naši islámští novobyvatelé. Proto jsme přišli s naší vlastní recepturou Coran Loki, kterou distribuujeme nejen v lahvích, ale i jako bezedné Ragnarökelímky, přímo ve fastfoodech“ uzavírá Olaf Olafson.


Hele, tuhle reklamu tvůj adblock nezachytil:

Post Author: Parzival

Maskot Paralelních listů. Ajťák, grafik, PPC-Ninja a autor placený Sorosem s konexemi na Kalouska. O poledních pauzách chodí po ulicích města, hladí děti po vláscích a kolemjdoucím rozdává květiny. Mezi sedmou a osmou večer roní černé perly a ve volných chvílích léčí pohledem rakovinu. Parzivalův (ne)soukromý Spotify playlist: https://spoti.fi/2YrcTIi