Praha vrací úder: Řidiči SUV o víkendu blokovali venkov. V Brně se zcela zastavil provoz

Délka textu: Článek přečtete zhruba za 5 minut.

Proti ohni ohněm se rozhodli bojovat nespokojení Pražané, kteří se v několika posledních týdnech setkali již podruhé s invazivní blokádou hlavního města Prahy zemědělskými vozidly. „Máme toho dost,“ zní od občanů metropole, které dopravní omezení postihly nejvíce. O víkendu se tak na venkově konala první z plánovaných blokací vesnic prostřednictvím SUV, se kterými sem pražští přijeli srovnat účty a vyjádřit svou nespokojenost zemědělcům. Doprava v Brně se podařila rozhýbat až v pondělí těsně před tím, než ji znovu zastavila obvyklá situace na D1.

Jen v samotném Brně bylo napočítáno obecními strážníky na sedm tuctů SUV vozidel

„SUV svému“. To je jen jeden z billboardů, které s sebou protestující do Brna přivezli. Poukazují přitom na zaběhlou zvyklost, kdy drahá a velká osobní auta patří do Prahy, a drahá a velká zemědělská auta kamkoliv jinam.

 

„Je potřeba udělat přítrž obléhání Prahy traktory a kombajny,“ míní Martin Aston z iniciativy Dopravu v hlavním městě si zvládneme dokurvit sami. V tomto ohledu panuje vzácná shoda s ekomamrdy z Třicítky pro Prahu, kteří správně vyhodnotili, že blokády zemědělců v Praze mají nejenže větší úspěšnost, ale dokonce se o nich mluví i déle než jedno dopoledne. Na tři tisíce luxusních SUV a dvě stovky ekoteroristů s kýbly dvousložkového lepidla se tak uplynulý víkend sjelo na Moravu, aby domorodcům ukázali, zač je toho v rámci generování instantní špičky loket.

Strážníci zasahovali i u několika nepovolených pouličních závodů mezi řidiči SUV a Třicítky pro Prahu, kteří soutěžili, kdo se dostane pomaleji do sto metrů vzdáleného cíle.

„Je to strašné. Co tu chtějí? Kdo je zval? Dnes mě už zastavilo asi sedmé auto a řidič se ptal, jak se odtud dostane do nějaké civilizace,“ stěžuje si Ladan Bajaj z Brna, který je krajně pohoršen tím, že nezvaní návštěvníci nejenže parkují na krajích silnice, ale dokonce i na chodníku, a obecně jediné přijatelné řešení je, kdyby neparkovali vůbec. Prakticky jediná část Brna, kde nedošlo k zahlcení dopravy drahými auty je ze zatím blíže nespecifikovaných důvodů část Cejl, která je dlouhodobě pokládána za Bermudský trojúhelník východní Evropy.

Provoz v Brně se zcela zastavil

 

Aby toho nebylo málo, plazí se před auty se silnými motory zastánci Třicítky pro Prahu, kteří rebrandovali svůj bohulibý úděl pro Moravu, a požadují návrat koňské dráhy s přísným dodržováním emisí prdících koní.

„Když oni takhle na nás, tak my na ně. Jak se říká, když oni dlaždičky, tak my břizolit,“ míní Aston, který přijel před brněnskou radnici s vlečkou, kde vysypal nedojedené trdelníky z průměrného pražského odpoledne.

Hromada nedojezených trdelníků vzbudila zájem především mezi dětmi. Hromada hnoje před Sněmovnou vzbudila zájem jen pražských policistů.

Prakticky stejná situace se přitom opakovala i na dalších desítkách místech po celé Moravě. Pořadatelé protestů proti protestům navíc plánují blokace venkova opakovat, pokud si zemědělci neuvědomí, že a polích sklidí více, než na pražských asfaltkách.

Blokádě neunikl například ani Havířov. Na obrázku Hlavní třída z ptačí perspektivy

„Pokud jde o štychování, kdo komu přitáhne před barák větší auto, řidiči SUV možná aktuálně nad traktory vyhráli. Nezapomínejme ale, že máme v garážích ještě kombajny,“ sdělil nám na náš dotaz v krátkosti Vidlák Sterzik, který má obléhání Prahy pod palcem.

 

Zpracována na motivy toho magora co udělal Pár Pařmenů, a nikdo neví, jak se jmenuje.



Paralelní listy jsou nejlepší čtení na hajzl hned po složení osvěžovače vzduchu.
Dej stránce lajk a už nikdy se na něm nebudeš nudit!



Post Author: Parzival

Maskot Paralelních listů. Ajťák, grafik, PPC-Ninja a autor placený Sorosem s konexemi na Kalouska. O poledních pauzách chodí po ulicích města, hladí děti po vláscích a kolemjdoucím rozdává květiny. Mezi sedmou a osmou večer roní černé perly a ve volných chvílích léčí pohledem rakovinu. Parzivalův (ne)soukromý Spotify playlist: https://spoti.fi/2YrcTIi